infoszabolcs
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
FOGYASZTÓVÉDELEM
 
HÍRLEVÉL
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
ÖNKORMÁNYZATI HÍREK RENDELETEK!
 
KÉPTÁR
 
HITÉLET
 
EGÉSZSÉG
 
Hasznos linkek
 
Naptár:
2024. Augusztus
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Idő
 
mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
xx
 
HÍREK PUSZTASZABOLCSRÓL
HÍREK PUSZTASZABOLCSRÓL : Megjelent az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület által kiadott reklámmentes fogyasztói havilap, a Kosár

Megjelent az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület által kiadott reklámmentes fogyasztói havilap, a Kosár

O.F.E.  2005.02.14. 11:56

Mi van a malac szájában? Megjelent az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület által kiadott reklámmentes fogyasztói havilap, a Kosár – a fogyasztók magazinja februári száma, mely több újítást tartalmaz: a kreatív (egyben játékos, esetleg meghökkentő), címlap fő célja, hogy megragadja az olvasók, fogyasztók figyelmét, ráirányítva egyben a figyelmet a legfontosabb témára. A lap vezető tesztje ezentúl, szintén hangsúlyosabban jelenik meg a címlapon. A magazin írásai tagoltabbak, egyben könnyedebbek lettek. Természetesen a már megszokott és az olvasók által elfogadott színvonalas tartalom továbbra is a régi.

 

Mi van a malac szájában?

 

Megjelent az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület által kiadott reklámmentes fogyasztói havilap, a Kosár – a fogyasztók magazinja februári száma, mely több újítást tartalmaz: a kreatív (egyben játékos, esetleg meghökkentő), címlap fő célja, hogy megragadja az olvasók, fogyasztók figyelmét, ráirányítva egyben a figyelmet a legfontosabb témára. A lap vezető tesztje ezentúl, szintén hangsúlyosabban jelenik meg a címlapon. A magazin írásai tagoltabbak, egyben könnyedebbek lettek.

Természetesen a már megszokott és az olvasók által elfogadott színvonalas tartalom továbbra is a régi.

 

Megapixelek csatája – digitális fényképezőgépek tesztje

 

A napjainkban egyre népszerűbb digitális fényképezőgépeket tesztelte novemberben az ICRT nemzetközi szervezet. Ezek közül 20, a hazai piacon kapható modell került most a "Kosárba". Az analóg fényképezőgépek lassan eltűnnek a polcokról, illetve az eredeti áruk töredékéért lehet hozzájuk jutni. Vajon a frissen megjelent fényképezőgépek tényleg olyan jók-e, mint amilyennek a reklámokban tartják magukat? Tesztünkkel abban próbálunk segíteni – a meg is magyarázott képminőségi, kezelhetőségi és más fontos szempontok szerint –, elsősorban az amatőr fotósoknak, hogy eldönthessék, vajon az a sok megapixel, az a sok új funkció, tulajdonság, amit ezekbe a kis csodamasinákba, beépítettek, valóban megfelel-e az ígért elvárásoknak. Iránytű kezdőknek (részlet):

Mire is jó a sok megapixel? Az eredeti (analóg) jó minőségű fotónegatívon a kép mintegy 20 millió pixelből (képpontból: 1 millió képpont = 1 megapixel) áll. Ezt ma még a legprofibb digitális gépek sem tudják, de nekünk nem is kell ennyi! A lényeg: ha valaki úgy gondolja, hogy soha az életben nem fog 10x15 centiméteresnél nagyobb fényképet nagyíttatni, az 2 fölött ne is számolja a megapixeleket, nem érdemes!

 

Bizonytalan biztonság - a génmódosított élelmiszerekről Alcímekl: Ez az emberiségen végzett kísérlet?!  USA és Kanada: már győzött?; Itthoni szondázások; Mit mond a jog?; A génpiszkáltak már a spájzban vannak?

 

Slampos autószervizek régiós tesztje A bécsi központú Európai Fogyasztói Tanácsadó Szolgálat által végzett vizsgálatából kiderül, hogy Ausztria, Magyarország, Csehország és Szlovákia szervizei között milyen árkülönbségek vannak, s hogy mennyire veszik komolyan a hibák megkeresését. Alcímeinkből: Hibák inkognitóban; Megéri-e az új EU tagoknál javíttatni?; Olcsó, de rossz.

 

Sarki boltok szédülés ellen – Interjú Prokopp Dórával

 

Elsősorban anyának, emellett egyszerű háziasszonynak tartja magát Prokopp Dóra, a Filmmúzeum vezérigazgatója, akit az ország a Szerencsekerékből ismerhetett meg, majd több tévéműsor, köztük a Rajongó műsorvezetőjeként láthattuk a képernyőn. Az ismert televíziós a Kosár magazinnak elmesélte többek között, hogy miért nem szereti a reklámokat, miért „húzza be fülét-farkát”, mielőtt belép egy üzletbe, és hogy érik azért még kellemes meglepetések is vásárlásai során.

 

Fertőtlenítő hatású tisztítószerek tesztje – többnyire tényleg hatékonyak

Hypózzunk-e vagy sem, egyáltalán, mennyit használjunk belőlük? – kiváló és csalóka szerek. Alcímeinkből: Tisztítás, vagy fertőtlenítés; Próbák; Jelölések; Hatáskülönbségek; Kockázatok

 

Építőanyag-vásárlási fortélyok (Részlet):

 

Az első eldöntendő kérdés, hogy ki végezze az anyagbeszerzést.  … Az építőanyag megvásárlása tehát elsősorban nem konkrét szakmai ismeretet, hanem körültekintő eljárást igényel, erre pedig a legtöbb ember képes. Ennek figyelembevételével alapvetően három lehetőség áll előttünk. 1. Gyakorlatilag az építést végző vállalkozók mindegyike hajlandó az adott munkafolyamathoz szükséges alapanyagok beszerzésére. Ez kétségkívül kényelmes megoldás, viszont költségcsökkentésre nem alkalmas. 2. Saját beszerzéssel nemcsak a vállalkozó kb. 5-10%-os jutalékát spórolhatjuk meg, de az egyéb rendelkezésre álló beszerzési forrásokból kimazsolázhatjuk a legolcsóbbat. 3. A kevés szabadidővel rendelkező, de költségérzékeny építkező hibrid megoldást is alkalmazhat. Az építkezéshez szükséges több száz alapanyag közül gyakorlatilag 5-10 termék felelős a költségek nagy részéért (cserép, tégla, vakolat, szigetelés stb.). Ezekre összpontosítva, viszonylag kevés utánajárással is komoly summa takarítható meg. Fontos azonban, hogy…

 

Továbbá egyebek között Wellness-kalauz, Nyelviskolák, országos felmérések Tévénézési szokásainkról, valamint Elektromos szolgáltatóinkkal kapcsolatos fogyasztó elégedettségeinkről–elégedettlenségeinkről stb.